вторник, 22 януари 2013 г.

Още стихчета за най-малките!

КУЧЕНЦЕ
Кученце игриво
с весели оченца
тича закачливо
с малките момченца.
Весело и сиво,
то към всички лае,
лае закачливо –
да хапе не знае.
Радват се децата,
гонят го без страх
и почва играта
кученцето с тях.

Иван Груев  

Пролет
Птички пеят,
кукуряк цъфти.
Щъркел важно
крачи от зори.
Жаба скришом
от вода наднича.
Гущер гордо
се припича.
И ливада зеленей -
китна пролет
песен пей.

 Две очички
Две очички,
две ръчички,
две ушенца,
две краченца
и носленце,
и брадленце -
сто целувки,
сто милувки
мама всеки час има дава
и пак жадна си остава.

Стилиян Чилингиров 


 Катеричка Рунтавелка
Катеричка Рунтавелка
със опашчица къделка.
Цял ден тича без да спира
цял ден лешници събира.
Че когато дойде зима
тя храница да си има.


 Мечо
Мечо си облече
топлото елече,
с крушки в торбата
тръгна през гората.
Зима иде вече
той е умно мече
в топлата хралупа
крушки ще си хрупа.


 Мама
Аз обичам мама
с обич най-голяма.
Тя ме е родила,
тя ме е кърмила,
песни ми е пяла
и ме е люляла.
На света едничка
тя е най-добричка.

Атанас Душков 


Баба иде
Баба иде!
Аз я чух
и набързо
се обух.
Вънка ще се
затека,
отдалеч ще
и река:
-Мила бабо,
тук ела,
о, добре си ни дошла!

Нещо тя ще
ми даде,
но дали ще
се яде?


Пиле, пиле
Пиле, пиле,
аз те знам,
искаш нещо
да ти дам.

На ти житце
да кълвеш,
че петле да
порастеш.

Васил Ив. Стоянов

1 коментар:

  1. Пак си ги открадвам и си ги прибирам в папката стихчета за Боян! Голяма готованка съм. Усмивки.

    ОтговорИзтриване