четвъртък, 15 ноември 2012 г.

Лесни плетени терлици - първите ми :)

Ред е да оплета нещо и за мъжа ми. И за да не носи моите терлици, плетени ми от баба, му оплетох един чифт специално за него. Оказа се много лесно и бързо. Преди време бях купила прежда Амбасадор за шапка, но не я харесах и си остана неизползвана. Дойде и реда.

Плетох на обръч № 6, 68 бримки, първите 14 реда плетох опака плетка. После 2 реда права плетка и започнах да свивам по следния начин все от лицевата страна:
1 свивка - изплитам 31 бримки свивам бримка № 32 + №33, 2 бримки лицево, свивам бримка № 36 + №37 и продължавам с лицево изплитане.

2 свивка - отново по 2 бримки от двете страни.

3 свивка - тук вече свивам по 3 бримки от двете страни.

Тройните свивки са 6 бр.

След това плета опака плетка 8 реда.
 
 




Това е. Следва зашиване. За да не се изтъркват бързо на ходилата подшивам с парче от стари панталони, тези още не са подшити, нямам снимка.
 
Една малка ръчичка ми отмъкна единия терлик точно след снимката.

 Остана ми един. Но не за дълго.
Ния пробва новите терлици на тати дали са удобни :).

8 коментара:

  1. Браво, разкошни са. Ще ви топлят :)

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря за доброто обяснение. Отдавна исках да се науча да плета терлици и мисля, че вече ще успея да се справя сама.

    ОтговорИзтриване
  3. Изплетох тези търлъци за моя мъж, днес е рожденик. Не са перфектни, но са красиви и знам, че много ще им се зарадва.
    Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Направили сте му хубав подарък! Сигурна съм, че ще оцени жеста!

      Изтриване
    2. Благодаря ви от сърце за подробното обяснение!!!Направих ги и много ми харесаха!!!Желая ви много здраве, щастие и благополучие!!!Весело посрещане на Новата година!!!

      Изтриване
  4. Много подробно и разбираемо! Хващам иглите и да видя какво ще сътворя!

    ОтговорИзтриване
  5. Може ли да заснемете видео?

    ОтговорИзтриване
  6. Само не разбрах, на лицевата част през един ред ли се свива или на всеки ред

    ОтговорИзтриване